Dne 9. května 2025 se naše škola proměnila v místo plné magie. Nešlo však o kouzla z pohádek, ale o čarování s čárkou – projektovou výuku pro 6. třídu zaměřenou na řešení slovních úloh s desetinnými čísly a správnou diakritiku a interpunkci v textu.
Cílem této výuky bylo ukázat žákům, že český jazyk i matematika mohou být zábavné, hravé a praktické. Místo tradiční výuky se žáci rozdělili do skupin a vydali se plnit úkoly, které vycházely z komunikace na mobilním telefonu – opravovali SMS zprávy, vymýšleli věty s dvojím významem kvůli interpunkci, dále se snažili poradit kamarádům se zapeklitými příklady souvisejícími s mobilními telefony, počítači a hrami – počítali s desetinnými čísly, vše s důrazem na správný způsob řešení slovních úloh.
Na stanovišti matematiky si žáci losovali ve skupině postupně po dvou slovní úlohy, ke kterým skládali na připraveném „mobilním telefonu“ smysluplnou komunikaci s „kamarádem“ a do pracovního listu zaznamenávali svá řešení. Po kontrole správnosti výsledku mohli začít řešit další úlohu.
Na stanovišti českého jazyka žáci doplňovali diakritická znaménka do předem připravených SMS zpráv, a tak si upevňovali znalosti z nižších ročníků. Druhým úkolem bylo vyřešit detektivní hru s pomocí interpunkčních znamének. Na závěr se žáci snažili vymyslet věty, které byly významově odlišné právě díky čárce. Uvědomili si tak, jak je důležité správně umístit čárku do věty jednoduché nebo souvětí.
Každé stanoviště rozvíjelo nejen jazykové a matematické dovednosti, ale také týmovou spolupráci, logické myšlení a schopnost aplikovat poznatky v praxi. Nechyběla ani sebereflexe a hodnocení výsledků, kde si žáci zhodnotili, jak k úlohám přistupovali, jak se jim dařilo a co se během dne naučili.
Díky zapojení učitelů napříč předměty a kreativitě dětí vznikla inspirativní atmosféra, která ukázala, že i čárka může být kouzelným nástrojem poznání. Projektová výuka „Čarování s čárkou“ tak opět potvrdila, že škola může být místem, kde se děti nejen učí, ale i baví.