Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Aktuality ZŠ

Aktuality ZŠ


Projektový den 3. třídy - BYLINKY KOLEM NÁS :-)

10. 5. jsme s dětmi ve třetí třídě prožili krásný den s bylinkami :-). Zpracovávali jsme o nich informace (k čemu je jaká bylinka užitečná, jak se o ni starat...) a tvořili plakáty, které žáci ve dvojicích prezentovali ostatním. Tak jsme se seznámili s deseti bylinkami, ke kterým jsme si také mohli přivonět a ochutnat (formou čaje nebo posypané na chlebu). Samozřejmě jsme si některé bylinky také zaseli - řeřichu na vatu a bazalku do ozdobeného kelímku barevným papírem. Dalším výstupem byla tvorba leporella o bylinkách, které teď může každý z nás doma, když objeví novou bylinku, rozšiřovat. Moc nás také bavila tvorba zápichu do bazalky, kterou věnujeme našim maminkám na Den matek :-)  Projektový den jsme si společně BÁJEČNĚ užili a jsme rádi, že jsme se zábavnou a praktickou formou mohli dovědět mnoho zajímavého a užitečného o bylinkách kolem nás. Fotky jsou ve fotogalerii.


Publikováno 11. 5. 2017 18:45

Vlastivědná exkurze Praha 5. třída

Datum konání: 4. 5. 2017

Ve čtvrtek 4. května se vydali žáci 5. třídy na cestu do Prahy, jejímž cílem bylo poznat  pražské pamětihodnosti, o kterých se učili v hodinách vlastivědy.

 Zde jsou postřehy a dojmy některých žáků:

 

V Praze se mi všechno líbilo. Překvapilo mě, že tam bylo tolik cizinců. Na Petříně byl krásný výhled na Prahu.

Alena Božíková

PRAHA-JEDEN Z NEJLEPŠÍCH ZÁŽITKŮ ZE ŠKOLY!!! Můj nejlepší zážitek z Prahy je Orloj, Chrám Svatého Víta a lanovka na Petřín a rozhledna na Petříně a zrcadlové bludiště. A nejlepší to bylo v metru a ve vlaku.

Dan Valenta

Moc se mi tam líbilo. Hlavně na Petřínské věži, kde mě to bavilo, ale tam bylo moc schodů (299). Byla dobrá i jízda vlakem.

Simona Gašpárková

Praha se mi hodně líbila. Překvapilo mě, že tam bylo hodně cizinců z jiných zemí. A také že byla tramvaj úplně plná. Od orloje jsem čekal něco víc, ale bylo to fajn. A nečekal jsem, že zrcadlové bludiště bude tak krátké. Ale Petřínská rozhledna byla větší, než jsem myslel.

Petr Provaz

Jeli jsme vlakem (Regiojet) a ten byl naprosto super. Monitory na sedačkách, malé stolečky a 3 druhy nápojů zdarma. Nejdříve jsme byli na Petříně. Jeli jsme nahoru lanovkou, byli jsme na rozhledně a v zrcadlovém bludišti. Zpět jsme šli ke chrámu sv. Víta, kde byly náhrobky různých významných osobností Českého národa, byli tam i uzavřeny korunovační klenoty Karla IV. Potom jsme byli ve Vladislavském sále. Zároveň jsme byli v místnosti, kde došlo k Pražské defenestraci. Byli jsme u orloje, kde jsme přišli ve tři čtvrtě na čtyři, měli jsme na patnáct minut čas a většina si kupovala trdelníky (MŇAM). Jeli jsme metrem A a metrem C. A uběhlo to jako voda, potom už jsme jeli rovnou domů.

Petr Schuster

Jeli jsme metrem. Bylo to úplně boží, nečekala  jsem, že je metro tak rychlé.

Tereza Gondeková

Viděli jsme Rumunské, Americké, Belgické, a Německé velvyslanectví. A auto Súdánského velvyslanectví. Pak jsme viděli orloj, Staroměstské náměstí, Karlův most. Jeli jsme metrem, vlakem a tramvají. Bavilo mě to. Jenom škoda že jsme neviděli střídání stráží.

David Vaverka

Na Petřínské rozhledně byl nádherný výhled, ale schody byly strašně dlouhé. Bludiště jsem si představoval jiné, ale legrační zrcadla byla vtipná. Pražský hrad: stráže se snad nepohnuly ani o milimetr! Katedrála sv. Víta: viděli jsme hrob Vojtěcha II., Přemysla Otakara I. a Přemysla Otakara II. Zlatá ulička: nechápu, jak v tak malých domech mohli žít. Na Karlově mostě byli umělci, kteří uměli nádherně malovat. Orloj: nádhera a tady už jedem metrem a už vlakem zapomněl jsem se zmínit, že cesta vlakem byla skvělá.

František Vysloužil

 

Fotografie si můžete prohlédnout ve fotogalerii.


Publikováno 8. 5. 2017 17:07

Příběhy 20. století

Naše žákyně Hanka Benešová a Kristýna Ondrouchová se zapojily do celonárodní soutěže Příběhy 20. století.

Úkolem soutěžících bylo natočit a autorsky zpracovat celoživotní svědectví pamětníka 20. století. Žákyně zpracovaly zajímavý příběh pana Valacha z Myslejovic, jeho zážitky zaznamenaly prostřednictvím hodinového videa. Svým skutečným příběhem se snaží zaujmout odbornou porotu, ale také veřejnost. Právě v hlasování veřejnosti jim můžete pomoct, a to odesláním svého hlasu na níže uvedeném odkazu: 

http://www.pribehy20stoleti.cz/pribehy/2016141_neobycejne-obycejny-clovek/?msg=1 

Za případnou podporu Vám děkujeme.


Publikováno 28. 4. 2017 17:25

Den Země - 27. dubna 2017

DEN ZEMĚ1.jpg

Letošní oslavy Dne Země budou probíhat ve čtvrtek 27. dubna formou přírodopisných a environmentálních úkolů pro jednotlivé třídy. Všechny aktivity budou soustředěny v areálu školy, pokud nám nebude přát počasí, přesuneme se do vnitřních prostor. Celodenní projekt vzniká ve spolupráci s Iris Prostějov.

Děkujeme Všem dětem a rodičům, kteří se zúčastnili akce UKLIĎME ČESKO.

 

 

IMG_4170.jpg

 


Publikováno 25. 4. 2017 9:46

Výsledek zápisu do 1. ročníku

Seznam dětí přijatých k základnímu vzdělávání pro školní rok 2017/2018 podle registračních čísel - zde.


Publikováno 12. 4. 2017 9:22

Zápis do 1. třídy - 10. dubna

Datum konání: 10. 4. 2017

Zápis dětí do první třídy Základní školy a Mateřské školy Určice

termín: 10. 4. 2017 od 13:00 do 18:00 hodin

místo konání: Základní škola Určice

nezapomeňte: občanský průkaz, rodný list dítěte

Povinnost školní docházky

Povinná školní docházka začíná počátkem školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne šestého roku věku, pokud mu není povolen odklad. Dítě, které dosáhne šestého roku věku v době od září do konce června příslušného školního roku, může být přijato k plnění povinné školní docházky již v tomto školním roce, je-li přiměřeně tělesně i duševně vyspělé a požádá-li o to jeho zákonný zástupce. Podmínkou přijetí dítěte narozeného v období od září do konce prosince k plnění povinné školní docházky podle věty druhé je také doporučující vyjádření školského poradenského zařízení, podmínkou přijetí dítěte narozeného od ledna do konce června doporučující vyjádření školského poradenského zařízení a odborného lékaře, která k žádosti přiloží zákonný zástupce.

K zápisu se dostaví děti narozené od 1. 9. 2010 do 31. 8. 2011 a děti, kterým byl povolen odklad povinné školní docházky.

  • děti narozené v období od 1. 9. do 31. 12. 2011 mohou nastoupit do školy s doporučením pedagogicko-psychologické poradny
  • děti narozené od 1. 1. do 30. 6. 2012 mohou nastoupit do školy s doporučením PPP a současně odborného lékaře

Spádové obvody naší školy

Určice, Alojzov, Seloutky, Dětkovice

Pokud se nemohou rodiče s dětmi ve zdůvodněných případech dostavit ve stanovený den zápisu, mohou přijít individuálně po dohodě s ředitelkou školy po tomto termínu, nejpozději však do 28. 4.2017 do 15:00 hodin.

Počet přijímaných dětí - max. 50

Odklad školní docházky

Není-li dítě tělesně nebo duševně přiměřeně vyspělé a požádá-li o to písemně zákonný zástupce dítěte v době zápisu dítěte k povinné školní docházce, odloží ředitelka školy začátek povinné školní docházky o jeden školní rok, pokud je žádost doložena doporučujícím posouzením příslušného školského poradenského zařízení a odborného lékaře nebo klinického psychologa. Začátek povinné školní docházky lze odložit nejdéle do zahájení školního roku, v němž dítě dovrší osmý rok věku. Pokud ředitelka školy rozhodne o odkladu povinné školní docházky, informuje zákonného zástupce o povinnosti předškolního vzdělávání dítěte a možných způsobech jejího plnění.

Důležitá informace pro rodiče, kteří budou žádat o odklad povinné školní docházky. Žádost je nutno podat v termínu od 1. dubna 2017 do 30. dubna 2017. Vzhledem k dlouhým objednacím termínům ve školských poradenských zařízeních si prosím vyšetření zajistěte včas.

Průběh zápisu

Zápis k povinné školní docházce je složen z formální části a, je-li při zápisu přítomno i zapisované dítě a souhlasí-li s tím zákonný zástupce dítěte, rovněž
z rozhovoru a dalších činností s dítětem, které trvají zpravidla 20 minut. Rozhovor je zaměřen na motivování dítěte pro školní docházku a orientační posouzení jeho školní připravenosti.  Zákonný zástupce dítěte může být přítomen u všech součástí zápisu. V průběhu zápisu se Vám budou věnovat dva pedagogové. 

Formální část zápisu

Zákonný zástupce předloží přihlášku pro přijetí dítěte k základnímu vzdělávání, rodný list dítěte, občanský průkaz či jiný doklad totožnosti

Zákonný zástupce podá informace o podpůrných opatřeních pro budoucího žáka školy: o znevýhodnění dítěte, o mimořádném nadání, závěrech vyšetření uvedených v doporučení školského poradenského zařízení, o zdravotní způsobilosti dítěte ke vzdělávání a o zdravotních obtížích, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání.

Motivační část zápisu

Cílem je motivovat dítě pro školní docházku, představit mu školu jako bezpečné a příjemné prostředí, kterého se není třeba obávat. Je možností vzájemného seznámení dítěte a zákonných zástupců se školou a pedagogy. Motivační část není podmínkou přijetí.

Dítě přichází k zápisu v doprovodu zákonného zástupce a plní rozmanité motivační úkoly s herními prvky.

Ve třídě absolvuje motivační rozhovor s paní učitelkou (v délce asi 20 minut), kdy se zábavnou formou zjišťuje úroveň jeho dosažených znalostí a dovedností

Rozhovor pedagoga s dítětem se zaměří na tyto oblasti:

  • jméno, bydliště, rodina
  • básnička či písnička
  • kresba postavy
  • barvy
  • prostorová orientace (nahoře – dole, pravá – levá, před – za, první – poslední…)
  • rytmizace
  • matematické dovednosti (napočítat do 10, počet prvků, více – méně…)
  • jazykové dovednosti (opakování slov, vět)

Oznámení o přijetí

Rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání  bude oznámeno vyvěšením na budově školy a na webových stránkách školy – www.zsmsurcice.cz. Uchazeči, kteří budou přijati, budou uvedeni v seznamu pod jejich přiděleným registračním číslem zároveň s výsledkem řízení u každého z nich. Zveřejněním seznamu se považují rozhodnutí, kterými se vyhovuje žádostem o přijetí ke vzdělávání, za oznámená. Rozhodnutí o přijetí  nebude rozesíláno poštou.

Přijímací kritéria ZŠ a MŠ Určice- - zde

Další informace (MŠMT): - zde

Desatero pro rodiče (MŠMT) - zde

Motivační plakát - zde

Jak můžete pomoci svému dítěti:

  • Věnujte dítěti soustředěnou pozornost – při rozhovoru s ním se nezabývejte jinou činností, dejte mu najevo zájem, trpělivě je vyslechněte, projevujte vstřícnost a přívětivé chování.
  • Vyprávějte dítěti a čtěte mu – televize či video nenahradí lidské slovo a osobní kontakt.
  • Pověřujte dítě drobnými úkoly a domácími pracemi – pěstujte tak jeho samostatnost a zodpovědnost, rozvíjíte i motoriku.
  • Rozvíjejte poznání z oblasti života lidí zvířat i rostlin – vedle obecné informovanosti rozšiřujete i jeho slovní zásobu.
  • Vybírejte vhodné hry a činnosti, sami se do nich zapojte – stavebnice, skládanky, dějové obrázky i práce s drobným výtvarným materiálem rozvíjejí poznání a tvořivost. Vaše účast posiluje citovou zralost dítěte.
  • Upevňujte prostorovou orientaci a pojmy nahoře, dole, vlevo, vpravo, vpřed, za – výrazně to ovlivňuje základy psaní, čtení a počítání.
  • Dbejte na vhodné pohybové aktivity a zdravé stravování – příroda je velká tělocvična, prospěje i vám.
  • Trénujte změny denního režimu související se školní docházkou – ranní vstávání, odbourávání odpoledního spaní, čas pravidelného ukládání k večernímu spánku zmírní každodenní stres pro děti, zákonné zástupce i pedagogy, připravujte dítě na to, co ho čeká nového v době školní docházky.
  • Vytvářejte sociální situace, kdy se dítě učí jednat s jinými lidmi - uplatňovat základní společenská pravidla při jednání s lidmi, vyřizovat drobné vzkazy, nebát se komunikace ve známém prostředí apod.

Publikováno 15. 3. 2017 15:04

Projektový den 8. a 9. ročníku - Normalizace

Na jeden den se žáci 8. a 9. třídy přenesli přibližně 40 let do minulosti. Během projektového dne poznávali dobu normalizace ve dvou vzdělávacích blocích, kde se spolu se svými vyučujícími zaměřili na:

  • - povolené a zakázané literární autory, filmy a hudební interprety,
  • - život školáka v této době,
  • - generaci tzv. Husákových dětí,
  • - vybrané lidské osudy obyvatel tehdejšího Československa.

IMG_0273web.jpgVšem, kteří se aktivně podíleli na práci během tohoto dne, děkujeme. Obzvláště těm, kteří k dokonalosti naší akce přispěli velmi povedeným dobovým oblečením. 

       Mgr. Simona Hýblová, Mgr. Tomáš Milar


Publikováno 15. 3. 2017 14:34

Projektový den 4. a 5. třída

V pondělí 27. 2. 2017 se žáci a žákyně 4. a 5. třídy stali na jeden den zaměstnanci cestovních kanceláří. Jejich úkolem bylo připravit výlet do Prahy pro zahraničního zákazníka a jeho rodinu. 

Fotografie si můžete prohlédnout ve fotogalerii.


Publikováno 28. 2. 2017 17:58

Zeměpisná olympiáda

V úterý 21. února 2017 proběhlo na ZŠ Majakovského Prostějov okresní kolo zeměpisné olympiády. Naši školu reprezentovali Erik Božik (6.třída), Adéla Navrátilová (7. třída) a Martin Medřík (9.třída). Soutěžící absolvovali tři testy - práci s atlasem, práci bez atlasu a praktickou část.
V konkurenci žáků z víceletých gymnázií a ostatních základních škol obsadil Martin Medřík velmi pěkné 4. místo v kategorii C s pouhým čtyřbodovým odstupem od prvního místa. Adéla Navrátilová se umístila na 8. místě a Erik Božik na 14. místě ve svých kategoriích.

                     IMG_0236.JPG                                                                                      Všem děkujeme za vzornou reprezentaci školy!
                                                                                                                 Mgr. Tomáš Milar, vyučující zeměpisu

 

 

 

IMG_0234.JPG


Publikováno 25. 2. 2017 17:42

Zápis dětí do 1. třídy - 10. dubna 2017 - důležité informace

Datum konání: 10. 4. 2017

Zápis dětí do první třídy Základní školy a Mateřské školy Určice

termín: 10. 4. 2017 od 13:00 do 18:00 hodin

místo konání: Základní škola Určice

nezapomeňte: občanský průkaz, rodný list dítěte

Povinnost školní docházky

Povinná školní docházka začíná počátkem školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne šestého roku věku, pokud mu není povolen odklad. Dítě, které dosáhne šestého roku věku v době od září do konce června příslušného školního roku, může být přijato k plnění povinné školní docházky již v tomto školním roce, je-li přiměřeně tělesně i duševně vyspělé a požádá-li o to jeho zákonný zástupce. Podmínkou přijetí dítěte narozeného v období od září do konce prosince k plnění povinné školní docházky podle věty druhé je také doporučující vyjádření školského poradenského zařízení, podmínkou přijetí dítěte narozeného od ledna do konce června doporučující vyjádření školského poradenského zařízení a odborného lékaře, která k žádosti přiloží zákonný zástupce.

K zápisu se dostaví děti narozené od 1. 9. 2010 do 31. 8. 2011 a děti, kterým byl povolen odklad povinné školní docházky.

  • děti narozené v období od 1. 9. do 31. 12. 2011 mohou nastoupit do školy s doporučením pedagogicko-psychologické poradny
  • děti narozené od 1. 1. do 30. 6. 2012 mohou nastoupit do školy s doporučením PPP a současně odborného lékaře

Spádové obvody naší školy

Určice, Alojzov, Seloutky, Dětkovice

Pokud se nemohou rodiče s dětmi ve zdůvodněných případech dostavit ve stanovený den zápisu, mohou přijít individuálně po dohodě s ředitelkou školy po tomto termínu, nejpozději však do 28. 4.2017 do 15:00 hodin.

Počet přijímaných dětí - max. 50

Odklad školní docházky

Není-li dítě tělesně nebo duševně přiměřeně vyspělé a požádá-li o to písemně zákonný zástupce dítěte v době zápisu dítěte k povinné školní docházce, odloží ředitelka školy začátek povinné školní docházky o jeden školní rok, pokud je žádost doložena doporučujícím posouzením příslušného školského poradenského zařízení a odborného lékaře nebo klinického psychologa. Začátek povinné školní docházky lze odložit nejdéle do zahájení školního roku, v němž dítě dovrší osmý rok věku. Pokud ředitelka školy rozhodne o odkladu povinné školní docházky, informuje zákonného zástupce o povinnosti předškolního vzdělávání dítěte a možných způsobech jejího plnění.

Důležitá informace pro rodiče, kteří budou žádat o odklad povinné školní docházky. Žádost je nutno podat v termínu od 1. dubna 2017 do 30. dubna 2017. Vzhledem k dlouhým objednacím termínům ve školských poradenských zařízeních si prosím vyšetření zajistěte včas.

Průběh zápisu

Zápis k povinné školní docházce je složen z formální části a, je-li při zápisu přítomno i zapisované dítě a souhlasí-li s tím zákonný zástupce dítěte, rovněž
z rozhovoru a dalších činností s dítětem, které trvají zpravidla 20 minut. Rozhovor je zaměřen na motivování dítěte pro školní docházku a orientační posouzení jeho školní připravenosti.  Zákonný zástupce dítěte může být přítomen u všech součástí zápisu. V průběhu zápisu se Vám budou věnovat dva pedagogové. 

Formální část zápisu

Zákonný zástupce předloží přihlášku pro přijetí dítěte k základnímu vzdělávání, rodný list dítěte, občanský průkaz či jiný doklad totožnosti

Zákonný zástupce podá informace o podpůrných opatřeních pro budoucího žáka školy: o znevýhodnění dítěte, o mimořádném nadání, závěrech vyšetření uvedených v doporučení školského poradenského zařízení, o zdravotní způsobilosti dítěte ke vzdělávání a o zdravotních obtížích, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání.

Motivační část zápisu

Cílem je motivovat dítě pro školní docházku, představit mu školu jako bezpečné a příjemné prostředí, kterého se není třeba obávat. Je možností vzájemného seznámení dítěte a zákonných zástupců se školou a pedagogy. Motivační část není podmínkou přijetí.

Dítě přichází k zápisu v doprovodu zákonného zástupce a plní rozmanité motivační úkoly s herními prvky.

Ve třídě absolvuje motivační rozhovor s paní učitelkou (v délce asi 20 minut), kdy se zábavnou formou zjišťuje úroveň jeho dosažených znalostí a dovedností

Rozhovor pedagoga s dítětem se zaměří na tyto oblasti:

  • jméno, bydliště, rodina
  • básnička či písnička
  • kresba postavy
  • barvy
  • prostorová orientace (nahoře – dole, pravá – levá, před – za, první – poslední…)
  • rytmizace
  • matematické dovednosti (napočítat do 10, počet prvků, více – méně…)
  • jazykové dovednosti (opakování slov, vět)

Oznámení o přijetí

Rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání  bude oznámeno vyvěšením na budově školy a na webových stránkách školy – www.zsmsurcice.cz. Uchazeči, kteří budou přijati, budou uvedeni v seznamu pod jejich přiděleným registračním číslem zároveň s výsledkem řízení u každého z nich. Zveřejněním seznamu se považují rozhodnutí, kterými se vyhovuje žádostem o přijetí ke vzdělávání, za oznámená. Rozhodnutí o přijetí  nebude rozesíláno poštou.

Přijímací kritéria ZŠ a MŠ Určice- - zde

Další informace (MŠMT): - zde

Desatero pro rodiče (MŠMT) - zde

Motivační plakát - zde

Jak můžete pomoci svému dítěti:

  • Věnujte dítěti soustředěnou pozornost – při rozhovoru s ním se nezabývejte jinou činností, dejte mu najevo zájem, trpělivě je vyslechněte, projevujte vstřícnost a přívětivé chování.
  • Vyprávějte dítěti a čtěte mu – televize či video nenahradí lidské slovo a osobní kontakt.
  • Pověřujte dítě drobnými úkoly a domácími pracemi – pěstujte tak jeho samostatnost a zodpovědnost, rozvíjíte i motoriku.
  • Rozvíjejte poznání z oblasti života lidí zvířat i rostlin – vedle obecné informovanosti rozšiřujete i jeho slovní zásobu.
  • Vybírejte vhodné hry a činnosti, sami se do nich zapojte – stavebnice, skládanky, dějové obrázky i práce s drobným výtvarným materiálem rozvíjejí poznání a tvořivost. Vaše účast posiluje citovou zralost dítěte.
  • Upevňujte prostorovou orientaci a pojmy nahoře, dole, vlevo, vpravo, vpřed, za – výrazně to ovlivňuje základy psaní, čtení a počítání.
  • Dbejte na vhodné pohybové aktivity a zdravé stravování – příroda je velká tělocvična, prospěje i vám.
  • Trénujte změny denního režimu související se školní docházkou – ranní vstávání, odbourávání odpoledního spaní, čas pravidelného ukládání k večernímu spánku zmírní každodenní stres pro děti, zákonné zástupce i pedagogy, připravujte dítě na to, co ho čeká nového v době školní docházky.
  • Vytvářejte sociální situace, kdy se dítě učí jednat s jinými lidmi - uplatňovat základní společenská pravidla při jednání s lidmi, vyřizovat drobné vzkazy, nebát se komunikace ve známém prostředí apod.

Autor: Mgr. Marcela Melková Publikováno 24. 2. 2017 9:02